Timp de o zi, Romania Retail Forum 2006 va reuni peste 300 de reprezentanţi ai companiilor naţionale şi multinaţionale de pe piaţa de retail, ai autorităţilor competente şi ai asociaţiilor de profil din România, fiind structurat pe patru sesiuni de prezentări şi workshopuri.
În deschidere, Romania Retail Forum 2006 îşi propune să realizeze un profil al pieţei de retail, cu evoluţiile şi provocările care o aşteaptă odată cu integrarea României în Uniunea Europeană şi să prezinte oportunităţile de investiţii deschise de această perspectivă.
Tematica evenimentului este extinsă şi către prezentarea unor soluţii practice pentru toate aceste aspecte. Sesiunile III şi IV pun în discuţie optimizarea canalelor de distribuţie, strategii pentru reducerea costurilor, tactici de promovare la locul de vânzare, soluţii informatice pentru fidelizarea clienţilor şi eficientizarea afacerii.
Mediul de afaceri din România a fost impulsionat puternic în ultima vreme de intrarea pe piaţă a unor jucători de retail de talie mondială, ceea ce a dus la dezvoltarea accentuată a unor sectoare conexe. Producţia, distribuţia, centrele de desfacere, tehnologia informaţiei, mediul financiar-bancar au fost toate stimulate de ritmul accelerat al investiţiilor de pe piaţă.
Toate transformările prezente şi viitoare de pe piaţa de retail din România sunt analizate şi dezbătute de specialişti, reprezentanţi ai unor firme de renume din domeniu şi autorităţi.
Printre vorbitori se numără: Anca Boagiu (Ministrul Integrării Europene), Varujan Vosganian (Preşedintele Comisiei de Buget – Finanţe din Senatul României), Gheorghe Flutur (Ministrul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale), Costel Stanciu (Preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor), Marian Avram (Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor – ANSVSA), Rodica Cazangiu (Director de Vânzări, Orange Romania), Andreea Mihai (Marketing Manager, Carrefour România), Mihaela Mitroi (Tax Partner, PricewaterhouseCoopers).