„Noi ne extindem capacităţile de ambalare aici în România. Dacă ne uităm la costul mediu al forţei de muncă, acesta reprezintă o treime din costul forţei de muncă din ţările de unde aducem produsele. Şi predictibilitatea mediului de afaceri este foarte importantă. O investiţie în producţie este o investiţie pe termen lung, deci trebuie să fii sigur că industria e previzibilă şi va fi o prioritate pentru stat. Dacă te uiţi la costuri, România e convingătoare, dar în materie de predictibilitate lucrurile nu stau la fel de bine. Trebuie să ai încredere că piaţa unde investeşti are o predictibilitate puternică, astfel se va ajunge la o situaţie dificilă după 5 ani”, a declarat Townsend.
Recent, compania americană Pfizer a anunţat investiţii de 5,4 milioane de dolari în linia de ambalare a fabricii de suplimente alimentare Ferrosan, pe care o deţine la Cluj-Napoca, şi transferă aici produse din Danemarca şi Italia.
El a arătat că în prezent la Ferrosan sunt ambalate produse eliberate fără prescripţie medicală, iar Pfizer are în vedere extinderea afacerii, dar pentru asta este nevoie de predictibilitate în mediul de afaceri.
Potrivit lui Townsend, 90% din produsele de la Cluj merg la export, în special în Rusia, Asia şi Orientul Mijlociu, dar şi în UE.
Ferrosan face parte din reţeaua globală de producţie şi aprovizionare Pfizer şi are, în prezent, o capacitate de ambalare de 6 milioane de cutii pe an folosind echipamentele de ambalare existente, iar intenţia companiei este de a creşte această capacitatea în următorii 3 ani.
Investiţiile Pfizer vizează de asemenea extinderea spaţiului de depozitare a materiilor prime, materialelor de ambalare şi produselor finite. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru finalul lunii martie a
anului viitor, iar investiţia totală este de 5,4 milioane de dolari.
În 2011, Pizer a cumpărat, de la fondul Altor, compania daneză Ferrosan Consumer Healthcare, prezentă în România printr-o unitate de producţie de suplimente alimentare şi activităţi de distribuţie la Cluj.
Producătorul american Pfizer ocupă locul cinci pe piaţa farmaceutică românească, cu o cotă de piaţă de 5,1% la finele trimestrului al doilea, potrivit Cegedim.