Deprecated: Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in /var/www/m.dev.2222.ro/site/wp-content/themes/mediafax-twentyfour/vendor/deimosindustries/lullabot-amp/src/AMP.php on line 356

Deprecated: Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in /var/www/m.dev.2222.ro/site/wp-content/themes/mediafax-twentyfour/vendor/deimosindustries/lullabot-amp/src/AMP.php on line 357
Consiliul Concurenţei: în primul trimestru, preţul mediu al uleiului a crescut cu 8,68%

Consiliul Concurenţei: în primul trimestru, preţul mediu al uleiului a crescut cu 8,68%

Publicat: 29 03. 2022, 16:53
Actualizat: 29 03. 2022, 16:54

Astfel, preţul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie este de 9,179 lei.

Preţul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Preţurilor şi anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la preţul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar şi mărcile proprii ale fiecărui retailer.

În ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creştere a preţului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.

Dacă ne raportăm la creşterea procentuală de la lună la lună, din intervalul ianuarie 2022 – martie 2022, se observă o creştere de 3,80% dacă comparăm luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022 şi o creştere procentuală de 4,70%, dacă comparăm luna februarie 2022 cu luna martie 2022, notează instituţia, într-un comunicat.

Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere.

Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat, susţine documentul. “Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.