Problema recenziilor false le-a atras companiilor Amazon şi Google o investigaţie oficială în Marea Britanie. Autoritatea pentru concurenţă şi pieţe (CMA) a confirmat că examinează cei doi giganţi.
CMA a început o investigaţie iniţială cu privire la problema recenziilor false. S-a întâmplat în mai 2020, iar vineri s-a făcut anunţul că va analiza dacă Amazon şi Google au făcut suficiente pentru a detecta şi elimina astfel de recenzii mincinoase, făcute cu scopul de a influenţa clienţii şi de a spori vânzările.
În septembrie 2020, Amazon a promis că a eliminat zeci de mii de recenzii la produse, în urma analizelor făcute de mediul academic şi de mass-media în legătură cu tema recenziilor false – o problemă despre care se spune că s-a agravat pe fondul pandemiei.
Un număr mare de recenzii de cinci stele a reuşit să ducă la creşterea vânzărilor pe site-urile Amazon şi Google. Recenziile înşelătoare au fost o problemă pentru Amazon, în special.
CMA a declarat că acum va „aduna informaţii suplimentare pentru a stabili dacă aceste două firme ar fi putut încălca legea consumatorilor, luând măsuri insuficiente pentru a proteja cumpărătorii de recenziile false”.
Ancheta CMA s-a deschis în mai 2020 şi a evaluat sistemele şi procesele interne ale mai multor platforme pentru identificarea şi gestionarea recenziilor false.
Se verifică inclusiv dacă recenzorul a primit bani sau alt stimulent, pentru a scrie o părere pozitivă.
Investigaţiile vor duce la înlăturarea recenziilor false şi înşelătoare de pe platforme.