„În 2010, 60% din vânzări erau efectuate în statele industrializate şi 40% în ţările emergente. Vream ca raportul să depăşească 50/50 în 2015”, a declarat directorul general al Toyota, Akio Toyoda, prezentând planul strategic al constructorului auto pentru următorii cinci ani.
China, cea mai mare piaţă auto din lume, contribuie cu 15% la vânzările grupului. Cota Toyota pe această piaţă este mai redusă, însă, decât a principalilor concurenţi, notează AFP.
Toyoda a menţionat că producătorul auto va miza pe statele emergente pentru a se dezvolta.
„Având în vedere experienţele din SUA şi Japonia, clienţii iubesc maşinile rapide. Însă utilizarea acestor tipuri de autovehicule provoacă accidente şi creşte poluarea. De aceea, vrem să evităm astfel de probleme pe noile pieţe”, a spus el.
Grupul intenţionează să lanseze zece modele noi cu propulsie hibridă până în 2015. Toyota vrea, de asemenea, să continue dezvoltarea maşinilor hibride reîncărcabile, electrice sau cu motorizări bazate pe celule de combustibil.