Echipa de campanie a senatorului Obama a semnat, de asemenea, mai multe contracte, pentru difuzarea unor programe despre candidatura sa în reţelele de televiziune CBS, NBC şi ia în considerare parteneriate asemănătoare cu ABC şi Fox.
Valoarea contractelor nu a fost făcută publică, însă specialiştii din industria media estimează că achiziţia tuturor spaţiilor publicitare în slotul orar 20.00-20.30, într-o seară de miercuri, la o singură reţea de televiziune, valorează circa un milion de dolari.
Această iniţiativă ilustrează puterea de cumpărare şi flexibilitatea campaniei lui Obama, care nu a solicitat finanţare de la buget deoarece acest lucru l-ar fi obligat pe candidatul democrat să facă cheltuieli în limita sumei primite. Cu toate acestea, Obama a reuşit să strângă sume considerabile cu ajutorul internetului, el colectând numai în august, din donaţii online, peste 67 de milioane de dolari.
Pe de altă parte, republicanul John McCain care a optat pentru finanţarea campaniei de la bugetul de stat, primind suma de 84 milioane de dolari. Din acest motiv, el a avut probleme în a egala campania mediatică derulată de senatorul democrat.
Iniţiativa lui Obama de a achiziţiona 30 de minute de spaţiu publicitar este destul de neobişnuit pentru candidaţii la Casa Albă. Cu toate acestea, a mai existat un candidat care a adoptat această tactică, în 1992. La momentul respectiv, Ross Perot a folosit spaţiul publicitar achiziţionat pentru a-şi detalia promisiunile electorale în faţa unei audienţe de 16,5 milioane de persoane.