Aeroportul Denpasar din Bali este închis de marţi, după ce vulcanul Rinjani de pe insula Lombok a început să erupă. Două aeroporturi de pe insulele Lombok şi Java au fost de asemenea închise, din cauza riscului generat de norul de cenuşă care a deviat. Aproximativ 700 de zboruri şi tranferarea unuia dintre cei mai căutaţi oameni de către Interpol au fost afectate.
Rămăşiţe de roci provenite de la Muntele Rinjani au fost aruncate pe o distanţă de 3.500 de metri în aer, a anunţat Agenţia Naţională pentru Atenuarea Efectelor Dezastrelor. Oraşele din apropiere au fost îmbrăcate în cenuşă, însă localnicii nu sunt în pericol, a spus purtătorul de cuvânt Sutopo Purwo Nugroho.
Compania aeriană Jetstar a anunţat că a anulat toate zborurile de joi din şi spre aeroportul Denpasar.
„Am fost sfătuiţi să închidem aeroportul Denpasar până mâine, întrucât norul de cenuşă provenind de la vulcanul Rinjani continuă să creeze condiţii nesigure pentru zborul în jurul insulei Bali”, a transmis compania de zbor.
Companiile de zbor Virgin Australia şi Air Asia au fost de asemenea nevoite să anuleze zborurile.
Dacă un zbor este anulat şi călătorul se grăbeşte să ajungă undeva fără ca linia aeriană să îl poată ajuta, cea mai bună soluţie este să cumpere un alt bilet şi să rezolve ulterior problema cu societatea de asigurare şi cu organismul naţional de reglementare al companiei aeriene, a declarat pentru BBC în luna iulie, un purtător de cuvânt al Autorităţii Aviaţiei Civile (CAA) din Marea Britanie.
În ceea ce priveşte compensaţia, un nor de cenuşă nu poate fi controlat de o companie de zbor şi este clasificat în aceeaşi categorie cu vremea rea, ceea ce înseamnă că liniile de zbor nu pot face multe în acest sens, a mai anunţat CAA.
Deportarea unui presupus cap de interlopi indian a fost de asemenea întârziată din cauza închiderii aeroportului, a spus poliţia. Rajendra Sadashiv Nikalje, cunoscut în India şi sub numele de Chota Rajan sau „Micul Rajan”, a fost reţinut luna trecută, când zbura spre Bali din Sydney.
Nu este nevoie de multă cenuşă pentru a perturba zborurile, a declarat pentru BBC la începutul anului Chris Davies, în numele Centrului Consultativ „Darwin” pentru Cenuşa Vulcanică din Australia. „Cel mai periculos aspect pentru aviaţie este faptul că motoarele moderne ale avioanelor trag mult aer şi cenuşa se adună în aceste motoare şi este transformată într-un fel de sticlă topită”, a spus Davies. „Cenuşa se topeşte, creează straturi în interiorul motorului şi afectează debitul de combustibil, deci în cel mai rău caz, poate provoca oprirea motoarelor”, a spus el.