Teoretic, restaurantele au liber la redeschidere. Cei care deţin o afacere în acest domeniu, după un an în care business a fost amorţit, probabil că este dificil să pună în aplicare alceva.
Ionuţ este în această situaţie. În fiecare zi îşi vedea localul pustiu. Chiar dacă are 8 ani experienţă în domeniu şi 4 de când este director de restaurant, pandemia nu a venit cu instrucţiuni la pachet. Buget pentru un consultant în carne şi oase nu are. În schimb, a găsit unul virtual. Este vorba de un ghid de 3.000 de pagini pentru începătorii şi seniorii din industria HoReCa.
Este foarte stufos şi complex. În momentul acesta am fost nevoiţi să ne mutăm în online. Sunt foarte multe sfaturi de marketing ce să faci să fii bine în online. Noi nu ştiam să facem lucrul acesta. Sunt importante pozele, produsul trebuie să arate foarte bine. Importante sunt şi descrierile, preţul. Dacă ai recenzii bune şansele să vinzi mai mult sunt mult mai mari”, a spus Ionuţ Melintescu, director restaurant comunica cu oaspetii in online.
Radu este CEO al platformei de rezervări Restograf. După 15 ani de experienţă cu un lanţ de restaurante, a vrut să dea mai departe ceea ce a învăţat din practică şi din greşeli.
În Restograf este „absolut tot ce trebuie să ştii plus ce înseamnă în contextul actual operarea unui restaurant în timpul pandemiei şi după pandemie. Aproximativ 150 de pagini aici sunt sfaturi date de epidemiologi din oameni din industrie worldwild. Este pus pe site-ul restograf.ro şi îl descarci gratuit. Dacă ar fi să angajezi un consultant să te înveţe lucrurile de aici, ţiar lua 30.000-40.000 euro”, a spus Radu Dumitrescu, CEO Restograf.
Ghidul nu oferă lecţii despre cum se manageriază crizele, ci şi cum un antreprenor se poate descurca cu un local, de la legislaţie, până la bucătărie şi livrări.