Totodată, 9% dintre respondenţii la studiu vor să renunţe în 2010 la încheierea unei asigurări CASCO, în timp ce 6% vor să renunţe la asigurările de locuinţe, potrivit datelor prezentate, marţi, într-o conferinţă de presă, de Gabriela Rusu, director de marketing pe pieţele emergente în cadrul Uniqa International.
Studiul a fost realizat la începutul acestui an, pe un eşantion de 800 de persoane, cu vârste cuprinse între 25-49 ani, cu studii superioare şi venituri medii şi mari.
"Este îngrijorător că 15% din şoferii din oraşe vor să renunţe la RCA. (…) Împreună cu CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurărilor) am tras un semnal de alarmă pentru a avea sprijinul autorităţilor competente ca toţi şoferii să-şi poată cumpăra RCA", a afirmat preşedintele directoratului Uniqa Asigurări, Ileana Horvath.
Potrivit evidenţelor bazei de date CEDAM, procentul asiguraţilor RCA este de 80%, în scădere uşoară faţă de anii anteriori, a menţionat Horvath.
"Acest procentaj se află peste media minimă prevăzută de legislaţia europeană", a spus oficialul companiei.
Întrebată dacă Uniqa Asigurări a luat în calcul introducerea unei poliţe RCA valabilă pe o lună, Horvath a precizat că societatea nu poate lua în calcul o astfel de asigurare, întrucât decizia aparţine exclusiv autorităţii de supraveghere în domeniu, care ar trebui să schimbe legislaţia pentru introducerea RCA pe perioade mai scurte.
În ceea ce priveşte despăgubirile solicitate asigurătorului pentru accidentele auto, Horvath a menţionat că Uniqa Asigurări are cereri de despăgubire pentru accidente produse în statele membre, arătând că pentru accidentele într-o ţară emergentă limita de despăgubire este mai mică, însă pentru state precum Franţa, limita este extrem de mare.
"De aceea, cumpărăm reasigurări pentru a ne acoperi de aceste riscuri", a precizat preşedintele companiei.