Deprecated: Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in /var/www/m.dev.2222.ro/site/wp-content/themes/mediafax-twentyfour/vendor/deimosindustries/lullabot-amp/src/AMP.php on line 356

Deprecated: Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in /var/www/m.dev.2222.ro/site/wp-content/themes/mediafax-twentyfour/vendor/deimosindustries/lullabot-amp/src/AMP.php on line 357
Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atît de dragul lui Lucian Bode, cît mai ales de dragul lui Lucian Pahonţu

Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atît de dragul lui Lucian Bode, cît mai ales de dragul lui Lucian Pahonţu

Publicat: 04 09. 2020, 07:42
Actualizat: 04 09. 2020, 07:44

Publicistul Ion Cristoiu remarcă lipsa oricărei reacţii sau explicaţii a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, despre accidentul în care a fost implicat la 30 august, şi pentru care au intervenit alţi “avocaţi”, precum Raluca Turcan şi preşedintele Iohannis, şeful statului intervenind nu de dragul corectitudinii, ci pentru că a fost întrebat şi  pentru a-i lua apărarea şefului SPP, Lucian Pahonţu. Redăm integral editorialul publicat pe cristoiublog.ro:

„Duminică, 30 septembrie 2020, în timp ce circula de la Vâlcea la Piteşti maşina în care se afla ministrul Transporturilor Lucian Bode a intrat pe contrasens în mod voit, folosind semnalele acustice şi luminoase de tip Daţi-vă la o parte că trecem Noi! şi a lovit un autoturism care circula în mod regulamentar. O pasageră din autovehiculul care circula în mod regulamentar a fost rănită. Ştirii de Breaking News presa îi adaugă aceste amănunte:

Mai toată lumea a raportat cazul la cel al lui Gigină din 2015. Ca şi în cazul lui Gabriel Oprea, şi în cel al lui Lucian Bode ministrul se afla pe bancheta din spate. Da, dar în timp ce în cazul Gigină Gabriel Oprea s-a putut scuza că n-a ştiut de decizia luată de şeful alaiului de a iuţi viteza, încălcînd astfel regulile de circulaţie, în cazul lui Lucian Bode nu există nici o scuză. Ministrul a văzut cum maşina o ia pe contrasens, încălcînd minute în şir regulile de circulaţie şi a auzit semnalele acustice. Dacă nu i-a zis el şoferului să se grăbească atunci mai mult ca sigur nici nu i-a spus să conducă respectînd regulile şi mai ales fără spectacolul mersului cu girofar.

Ca urmare a acestui incident au avut loc următoarele reacţii semnificative:

1. USR a cerut explicaţii printr-un Comunicat de presă:

De 30 de ani în România se discută despre obiceiul oricărui neica nimeni ajuns demnitar de a folosi girofarul. Numai eu am scris o camionetă de texte pamfletare despre Ciocoii cu girofar. La acest obicei ciocoiesc s-a renunţat în urma presiunilor din partea opiniei publice. Iată-l reluat cu brio de un demnitar PNL. Din acest punct de vedere nu putem decît fi de acord cu Comunicatul USR care spune:

2. Accidentul a avut loc în 30 august 2020. Demnitarii sînt obligaţi prin fişa postului să dea seamă în faţa poporului. De duminică pînă acum au trecut cinci zile. Cinci zile în care în spaţiul public s-a discutat intens despre accident. Chiar preşedintele Klaus Iohannis a fost întrebat la conferinţa de presă şi nu oricum, ci în chip insistent. Principalul personaj al întîmplării n-a dat nici acum vreo explicaţie opiniei publice. Fireşte în numele lui a vorbit avocatul Klaus Iohannis, întîmplător şi preşedintele României. Nu e însă suficient. Dacă preşedintele a sugerat că ştie împrejurările de la Lucian Pahonţu, Raluca Turcan, colega de guvern şi de partid a lui Lucian Bode nu ne-a spus de unde ştie că ministrul dormea pe bancheta din spate. Distinsa l-a apărat astfel miercuri seara la TVR. Lucian Bode e ditamai bărbatul. De ce nu se explică el şi apelează la Zîna bună care e Raluca Turcan? Şi de unde ştia Raluca Turcan ce făcea ministrul? I-a plîns ministrul pe umăr?

3. SPP era obligat să dea imediat un Comunicat. N-a făcut-o. Abia miercuri, la trei zile de la eveniment, SPP a catadicsit să se explice opiniei publice. Textul uneşte într-o sinteză unică prostia cu aroganţa:

De ce şi-a permis SPP o asemenea sfidare a opiniei publice?

Pentru că se ştie apărat de Klaus Iohannis. La conferinţa de presă de miercuri, 2 septembrie 2020, preşedintele l-a apărat pe Lucian Bode:

Aşa cum se arată pe cristoiublog.ro în octombrie 2015, Klaus Iohannis aborda altfel astfel de incidente:

Cu Lucian Bode n-a avut nici o discuţie. Nici măcar una în care să-l întrebe de ce trebuia să alerge pe şosele apelînd la năravul ciocoiesc al folosirii girofarului. Cu toate acestea a ţinut să sublinieze că Lucian Bode nu trebuie să-şi dea demisia, d-apoi să mai fie demis.

 Am fost convins ca mulţi alţii că preşedintele a sărit în apărarea lui Lucian Bode. Pînă am citit în presă că dosarul accidentului a fost luat de Gabriela Scutea de la Parchetul Militar Bucureşti unde intrase pe mîini nu tocmai sigure pentru a fi dat Parchetului Militar Central. De ce? Pentru că dosarul vizează pe şoferul SPP. Şoferul e însă subordonatul lui Lucian Pahonţu, şeful SPP şi omul bun la toate al lui Klaus Iohannis, inclusiv la spionarea demnitarilor. Preşedintele s-a dat peste cap să minimalizeze accidentul nu de dragul lui Lucian Bode, ci de dragul lui Lucian Pahonţu”.

 

NOTĂ: Acest editorial este preluat integral de pe cristoiublog.ro