Există o serie de branduri româneşti, moştenite din comunism, care încă au impact – Pegas, Gerovital, Guban, Râureni, Braincof şi altele. Cartea prof. Maria-Georgia Lixandru, specialist în comunicare, doctor în filosofie al Universităţii din Bucureşti, propune o analiză a modalităţii prin care brandurile româneşti îşi redefinesc imaginea prin intermediul site-urilor şi a paginilor din social media, inclusiv strategia de revitalizare.
„Această carte, dedicată formelor de comunicare de marketing specifice în social media – precizează prof. Mihai Coman -, ajută cititorul să înţeleagă importanţa pe care o au, pe de o parte, strategiile de persuasiune ale brandurilor (şi, implicit, competenţele specialiştilor în comunicarea de marketing) în construirea unui mod de prezentare care să permită orientarea deciziilor de cumpărare (sau măcar a simpatiilor) şi, pe de altă parte, reacţiile publicurilor-ţintă, exprimate prin decizii de cumpărare, comentarii, simple > şi traficul intens. Lucrarea clarifică, simultan, două aspecte: identificarea componentelor brandurilor în mediul online şi posibilitatea analizării caracteristicilor identităţii online a
Delian Balaban adaugă: „Volumul prezintă conceptul de revitalizare a brandului, de reactivare a ceea ce autoarea numeşte, făcând trimitere la literatura de specialitate, >. Această revitalizare este des utilizată în practica publicitară în economiile de piaţă cu tradiţie. La noi, având în vedere trecerea de la sistemul economic şi politic comunist la cel capitalist, revitalizarea brandurilor capătă cu totul alte conotaţii care sunt interesant de cercetat. Autoarea reuşeşte să surprindă rezultatul procesului de revitalizare a brandurilor şi propune o metodologie de analiză cu o reală valoare ştiinţifică şi aplicabilitate practică”.
Prin urmare, un fel de ghid care ţine cont de tradiţie.
Maria-Georgia Lixandru – Frumoasele adormite – revitalizarea brabdurilor româneşti cu vechime – în mediul online. Editura Tritonic, colecţia Comunicare Media. 204 pag.