Prima pagină » Social » Provocările şcolii online: Ce spune psihologul despre menţinerea concentrării când ecranele îi înconjoară pe copii tot mai mult

Provocările şcolii online: Ce spune psihologul despre menţinerea concentrării când ecranele îi înconjoară pe copii tot mai mult

Provocările şcolii online: Ce spune psihologul despre menţinerea concentrării când ecranele îi înconjoară pe copii tot mai mult
Andreea Burnar
23 oct. 2020, 15:42, Social

Andrei Ţucan are zece ani. Este în clasa a III-a şi recunoaşte că abia mai face faţă orelor online. De ce? Nu se poate concentra aşa cum trebuie de acasă.

„Acasă nu pot, deloc! Când sunt la mami la muncă reuşesc mai bine să mă concentrez, dar nici chiar aşa de bine pentru că am un coleg care mereu îşi lasă microfonul pornit. Intru online, îmi ia vreo 5 minute să-mi găsesc doar caietele. Uneori uit ce trebuie să scriu. Când mor de foame, atunci îmi închid camera şi mă duc în bucătărie să-mi iau ceva de mâncare. Sau mă mai duc în dormitor când nu mai am baterie la telefon”, povesteşte Andrei.

Dacă eşti părinte şi observi şi la copilul tău că se ridică de la laptop în mijlocul orei online, să nu-ţi faci griji! Psihologul Mihaela Dinu îţi spune că este normal să nu se poată concentra atâtea ore consecutive. Şi mai ales dacă pauza nu este luată … ca la carte!

„Aş propune ca pentru clasele I-IV să nu fie perioade mai lungi de 30 de minute, fără pauză de 10 minute, chiar un sfert de oră. Pauza însemnând să se ridice din faţa ecranului, să privească pe geam, să bea o gură de apă, să se mişte prin casă. Dacă vorbim de copiii mai mari, din ciclul liceal, atunci pot fi 50 de minute de activitate. Având în vedere că ecranul în această perioadă nu mai are doar funcţia aceea ludică, ci începe să capete din funcţia cognitivă, cea de învăţare, atunci puterea de concentrare scade”, spune Mihaela Dinu, psiholog ”Salvaţi Copiii”.

Tocmai ca elevii să dea randament la orele online, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Bucureşti recomandă ca orele să fie mai scurte.